Novo leto in vsi prazniki so mimo in vsa darila so že kupljena in oddana. In ravno lasnkoletni živžav je dal misliti zaradi enega naročila. V začetku decembra je prišlo popraševanje po ceni izdelave magnetkov z logotipom podjetja iz lesa. Najprej sicer z zadržkom (da, vsak naš izdelek gre skozi »ochamovo britev«, bolje sito, da vidimo, ali je možno izdelek uskladiti z našimi načeli. In je bilo izvedljivo. Da ne bi bilo presenečenj se je pri GIO Jeraša (podjetje z več kot 60-letno tradicijo, ki ga vodi akademski kipar Klemen Jeraša) izdelal prototip – dejansko dve oblikovno in cenovno različni opciji. Izbrana je bila lipa (in tisti moment ravno prave debeline na koncu mize-ah kako prikladno!), na željo stranke, ki je primerjala oba prototipa, pa vstavljen in lepljen močnejši magnet. In naročilo – je prišlo! Pa tudi izvedeno in predano ter fotografirano v uporabi.

“Močno” poslovno darilo (magnetek z logom iz lipovega lesa, oljeno z lanenim oljem z dodatkom voska)
Toda to ni samohvalni spev. Dejansko je hvalospev odločitvi podjetja, da za novoletna darila izbere nekaj izvirnega, izpod rok slovenskih kreativcev. Zasluga za to gre tako direktorju, ki prisluhne in v največji meri angažmaju gospe Polone, ki je vložila trud v iskanje in izbor nečesa domačega in izvirnega.
“Sem pristaš kupovanja slovenskih izdelkov. Na srečo me direktor podpira. Da bi za podjetje našla primerne prejemnike mojega povpraševanja za lesene magnetke, sem pregledala seznam Artishanov od A do Ž. Mi je vzelo kar nekaj časa, ampak imela sem idejo in mi je bilo veliko do tega, da se le-ta izvede. 🙂 In bilo je vredno!” Polona Kopmajer, Keas d.o.o.
Verjetno ni potrebno ponavljati mantre, da podprite slovenske ustvarjalce, kreativce in snovalce, da tako pomagate njim preživeti, da posledično lahko ustvarjajo še boljšo ponudbo slovenskih izdelkov. Moč je v kvaliteti in izvirnosti. Sreča je, če to delaš doma, na svoji rodni grudi, za njo in od tega lahko preživiš. Začaran krog, ne, bolje – spirala, ki nas lahko ponese v uspešno prebroditev krize. Mar niso vsi ti slovenski uspešni start-upi in kick-starter projekti živi dokaz našega mladega potenciala? Da imamo ideje, dobre izdelke in da bi jih nekdo rad kupil?
Navadno se ustavi pri nas samih. No, pri sonarodnjakih. Vendar se ni smisla spuščati v osebnosti, kar je bolj pomembno, da gre za zakoreninjeno miselnost, da domače ni ničkaj vredno, kar pa tuje (izza meje) je pa čisto zlato! V resnici je dejansko ravno obratno. A tole ne bo jamranje – tole bo pobuda, dokaz, da se da drugače. Prva lastovka, ki BO prinesla pomlad. Začnite z malim. Kupite od koga, ki kvačka kak obesek, drugič prav posebno mačjo kapico za malo princesko ali »šlem« za nadebudnega vojskovodjo . Če ima nekdo rojstni dan, naročite unikatno čestitko le zanj. Mogoče pa se s klekljano čipko sami ozlajšate? Za katero koli priložnost boste našli nakit, od zabavnega za vsak dan so spretno zvitega za službo in nekaj za posebne priložnosti. Mogoče pa rabite novo najljubšo šalico? In nad kavčem bi res pasala nova slika!
Tako. Ko kupujete darila in pozornosti se obrnite stran od cenene tujčevske robe, izdelane v neskončnih količinah in v grozljivih razmerah.
Lepše je podariti sebi in drugim nekaj z ljubeznijo in nežnostjo ustvarjenega, z domišljijo prepojenega ter predvsem – slovenskega!